טיפול שורש

למטופלים החרדים מאוד מן המפגש עם רופא השיניים, קיימות מספר אפשרויות טשטוש (סדציה) במהלך הטיפול:

כאשר נגע העששת התקדם בעומק השן והגיע עד למוך השן (החלל הפנימי של השן, הכולל בתוכו עצבים וכלי דם), תתפתח בתוך השן דלקת עקב הזיהום החיידקי לעיתים הדבר מלווה בכאב חזק וברגישות לקור או חום ואף יתכן והכאב יהיה בעל אופי פועם. לעיתים הדבר אינו מלווה בכאב ומוך השן מת ומתפתח נמק של מוך השן. בשלב זה, השן תזדקק לטיפול שורש – במהלכו תסולק מן השן הרקמה הדלקתית, ותעלות השורש ינוקו, יחוטאו וייאטמו. לאחר טיפול השורש, השן כבר אינה “חיה”, אך היא יכולה להישאר בפה למשך שנים ארוכות. למרות זאת, טיפול השורש נוטה להחליש את השן, ולכן לאחריו, ברוב המקרים, מומלץ לבצע מבנה וכתר על השן, על-מנת למנוע את שבירתה כתוצאה מכוחות הלעיסה.

שיטה נוספת הינה טשטוש ע”י מתן של כדורים כגון ואבן או בונדורמין – אשר גורמים למטופל להיות נינוח יותר במהלך הטיפול, בשימוש בחומרים אלו יש לדאוג למלווה אשר יקח את המטופל, שכן אין אפשרות לנהוג לאחר מכן.

טישטוש עמוק- מבוצע ע”י רופא מרדים עם ניטור, המטופל שומר על הרפלקסים שלו אבל עדיין כמו מרחף – בד”כ ניתן ע”י החדרה של חומר כגון מידאזולם אל הווריד. יש לדאוג למלווה ויש להמתין עד להתאוששות מלאה של המטופל.

הטשטוש אינו תחליף להרדמה מקומית, אך במהלכו ניתן להרדים באמצעים שגרתיים ולעשות כל טיפול שיניים, תוך שהמטופל נמצא בהכרה מלאה/חלקית – אך חרד פחות!

רוצה לשפר את איכות חייך?

ד"ר ניצן שלזינגר וצוות המרפאה מזמינים אותך לפגישת ייעוץ וצילומים בחינם!
Call Now Button
×
דילוג לתוכן