הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית

לזכות בשיניים חדשות ללא סבל

שיטה חדשנית המאפשרת השתלת שיניים קלה יותר, בטוחה יותר והחלמה מהירה גם במקרים בהם אין מספיק עצם על מנת לבצע השתלת שיניים. הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית מהווה פסגה רפואית נוספת בתחום השתלות השיניים ופותחת אפשרויות חדשות בפני המטופלים.

מה היא הרמת סינוס א-טראומטית ומה הקשר לשיטה זעיר-פולשנית?

כאשר נדרשת השתלת שיניים בשיניים טוחנות עליונות, במקרים רבים אין די עצם בלסת שתאפשר החדרת שתלים, עליהם יורכבו כתרים או גשר.

במקרים אלה מומלץ לבצע הרמת סינוס , בטכניקה זו  דוחקים  מעלה את רצפת חלל הסינוס אשר נמצא מעל לשיניים הטוחנות העליונות ויוצרים כיס אליו יוכנס תחליף עצם מלאכותי, אשר בתוך מספר חודשים יהפוך  לעצם אמיתית. כשהעצם תתבסס, ניתן יהיה לבצע עליה השתלת שיניים.

ניתוח הרמת סינוס הינה פעולה כירורגית מורכבת למטופל, עם משך החלמה ארוך יחסית. הוא מתבצע בטכניקות שונות, ביניהן הרמת סינוס פתוחה, הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס בשיטה זעיר-פולשנית.

הרמת סינוס סגורה – בשיטה זו הגישה להרמת הסינוס היא דרך הקידוח עבור השתלים. דרך הקדח עצמו של השתל – ניתן להרים את הרירית של הסינוס  ע"י הוספת עצם גרגירית או פברין – השיטה מוגבלת ל 2-3 מ"מ – של חוסר של עצם .

הרמת סינוס פתוחה – בשיטה זו, הגישה אל הסינוס היא מן הצד של הסינוס – פותחים מעין חלון ודרכו מרימים את הרירית של הסינוס ואז ממלאים את המקום בעצם. משתמשים בשיטה זו כאשר יש צורך בתוספת של מעל ל- 3 מ"מ של עצם.

פיתוחים חדשים אפשרו להציג שיטות מתקדמות יותר המאפשרות הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית דרך השתל עצמו או באמצעות בלון.

הרמת סינוס עם בלון – תהליך של תוספת עצם לסינוס לצורך החדרת שתלים דנטליים. את העצם מוסיפים לסינוס דרך הקידוח של ההכנה לשתל (בדומה להרמת סינוס סגורה). התהליך מבוצע ע"י החדרת בלון אל הסינוס דרך קידוח ההכנה. הבלון מרים את הרירית של הסינוס באמצעות ניפוח מבוקר וכך מפחיתים את סכנת הקריעה של הרירית (בדומה לבלון של צינתורים), כך שניתן להרים את הרירית ולקבל נפח גדול אליו ניתן להחדיר את העצם.

ממש כפי ששיטות אנדוסקופיות החליפו ניתוחי בטן פתוחים, תוך הצגת שיפור משמעותי ביכולת ההתאוששות וההחלמה של המטופל, פחות סיבוכים ויותר הצלחות, כך גם הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית מביאה מהפכה דומה לניתוחי הרמת הסינוס.

השיטה החדשה, מאפשרת לא רק צמצום רוחב החתך, אלא גם קיצור משמעותי של משך הפרוצדורה, אשר עומד בשיטה זו על כחצי שעה.

הרמת סינוס זעיר פולשנית ע"י מקדחי VERSAH: מקדחי VERSAH – הינם מקדחים מיוחדים אשר תוכננו במיוחד לצורך השתלות שיניים , תוך כדי הקידוח במקום להוציא עצם החוצה , הם דוחסים את העצם אל תוך העצם . במקרים בהם יש צורך בהרמת סינוס , ניתן להשתמש בתכונה היחודית הזו על מנת להרים את רירית הסינוס בצורה מבוקרת ו א-טראומטית ובנוסף ניתן להכניס עצם נוספת את חלל הסינוס בעזרת המקדח המיוחד ובסוף להתקין את השתל – ניתן לבצע את הטיפול גם במקרים של חוסר מרובה של עצם ( דבר שהצריך בעבר הרמת סינוס פתוחה). הגישה הינה כמו בהרמת סינוס סגורה אולם תוספת העצם היא כמו בהרמת סינוס פתוחה וכך בצורה זעיר פולשנית ניתן לבצע הרמת סינוס עם הרבה פחות תופעות לוואי ובזמן קצר .

היתרונות של הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית

  • ללא טראומה – הפחתה משמעותית של כאבים, נפיחות, חבורות וסבל למטופל .
  • פחות סיבוכים – סיכון נמוך יותר לקרע ברירית, סיכון מופחת לזיהומים
  • התאוששות מהירה יותר
  • אפשרות להצבת שתלים נוספים במידת הצורך

הרמת סינוס בכלל והרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית דורשת מומחיות גבוהה

הרמת סינוס הינה פעולה עדינה ומורכבת הדורשת ניסיון רב לצד מיומנות כירורגית גבוהה. יש משמעות רבה לבחירה ברופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון רב בהרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית, על מנת ליהנות מיתרונות השיטה.

ד"ר ניצן שלזינר וצוות המרפאה בחרו להעמיד את השתלות השיניים ואת האפשרות לביצוע הרמת סינוס א-טראומטית בשיטה זעיר-פולשנית בלב העשייה הדנטאלית ולתת לבאי המרפאה את המענה המתקדם, המקצועי והבטוח ביותר בתחום השתלות השיניים.

רוצה לשפר את איכות חייך?

ד"ר ניצן שלזינגר וצוות המרפאה מזמינים אותך לפגישת ייעוץ וצילומים בחינם!

השתלות שיניים - מידע נוסף

הרמת סינוס

הרמת סינוס הוא הליך כירורגי שבו מוספים עצם לסינוס על מנת לאפשר התקנה של שתל באזור השיניים הטוחנות שבלסת העליונה. בלסת העליונה מעל אזור השיניים

קרא עוד »

בניית עצם

הטכנולוגיה בשירות רפואת השיניים בעת ביצוע השתלת שיניים, מחדירים את השתל ומקבעים אותו בתוך עצם הלסת על מנת להרכיב עליו את הכתר, הגשר  או התותבות.

קרא עוד »
Call Now Button
×
דילוג לתוכן